Subject: Pöördumine hinnangu saamiseks
From: <[email-masked]>
To: Õiguskantsleri Kantselei - OKK <[email-masked]>
Date: Wed, 23 Apr 2025 10:54:28 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Soovime õiguskantsleri hinnangut järgmistes küsimustes.

Sissejuhatus

Tuulepark on olulise ruumilise mõjuga ehitis ning keskkonnatasude seaduse
kohaselt on maismaatuulepargi mõjuala keskkonnahäiringu talumise tasu
määramise mõttes 2 või 3 km (tuugeni kõrgus alla/üle 250 m).
Mitmesugustest keskkonnamõju hindamise aruannetest nähtub, et suurusjärgus
250 m kõrguste tuugenite oluline visuaalne mõju ulatub kuni 10 km
kaugusele. Eestis on planeerimisel ligi 200 maismaatuuleala, paljud neist
omavalitsuse piiri ääres, nii et mõjuala ulatub tugevalt
naabervalla/-valdade territooriumile.

Küsimused

1.	Kas on seaduspärane, et kohalik omavalitsus võtab meelsusavalduse
allkirjade arvestamisel arvesse ainult oma territooriumil elavate ja sinna
rahvastikuregistri järgi sisse kirjutatud valimisõiguslike inimeste
allkirju, eirates naabervaldades elavate ja tulevikus talumistasu saama
hakkavate või visuaalset häiringut taluma pidavate inimeste arvamust?
2.	Kuna paljudel inimestel on kaks elukohta (linnakodu + maakoht),
siis kas on seaduspärane, et kohalik omavalitsus ei arvesta tema
territooriumil maakodu omavate inimeste allkirju?

Lugupidamisega / Regards,

***************
Urmas Maranik

MTÜ Looduse ja Inimeste Eest
Telefon: +372 516 28 26

E-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

https://www.facebook.com/mtu.looduse.inimeste.eest

<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_camp
aign=sig-email&utm_content=emailclient> 	Viirusevabawww.avast.com
<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_camp
aign=sig-email&utm_content=emailclient>